Podzimní a zároveň hlavní část seriálu KTM ECC je již v plném proudu. Letní přestávka byla dlouhá a bylo třeba na konci léta trochu potrénovat. Kromě naší domácí tratě jsme se připravovali na motokrosové trati v Nové pace. Jak se dařilo klukům zvládat trať plnou skoků se můžete podívat zde.
Prvním závodem po letní přestávce bylo 30.9. Vysoké nad Jizerou. Tamní pořadatelé umí trať skvěle postavit a nezklamali ani tentokrát. Oproti minulým rokům trochu upustili od technické náročnosti, ale nic to neubralo na atraktivnosti. I letos byla trať dlouhá, na poli rychlé a široké zatáčky. Předjíždět bylo tedy možné na většině okruhu a závod pěkně ubíhal. Nechyběla ani tradiční jáma s vodou, přes kterou se skákalo. A počasí si objednali nádherné. Prostě skvělý den. V ranním závodě jsem startoval já, Martin Němeček a Vráťa Skořepa. Na poli pomalu osychal ideální povrch, což bylo bohužel znát na drobných hrudkách hlíny odletávající od kol. Bylo to jako když do vás střílí vzduchovkou a na pažích se vytvářeli i drobné modřiny. Já jsem do levého ramene dokonce zachytil i větší hroudu a co po ní zůstalo se můžete podívat zde.. Po celý závod jsem se pohyboval na 1.-6. místě a nakonec jsem si dojel pro hezké 2. místo. Veteráni jeli také velmi dobře. Díky tréninku v Nové Pace jim nedělal problém vodní příkop, který skákali. Martin si vybojoval v konkurenci cca 30 lidí skvělé 3. místo a Vráťa byl s výsledkem také spokojen, protože objel 7. kol, což byla větší část závodu a byl 21. V odpoledním závodě měl smůlu Zdenda Křížek. Jelo se mu dobře, ale po hodině píchnul zadní kolo a ze závodu odstoupil. Díky několika krátkým videím a fotkám od Ivy se můžete na naše snažení podívat ve fotogalerii.
Minulý týden hostila seriál Jilemnice. Kvůli vydatným dešťům musela být o týden posunuta.
čti více.
Trať obdobná jako v minulých letech, ale je bohužel stále kratší a kratší a ubývá na atraktivnosti. I mnohé úseky jsou za ta léta hodně rozbité. Nicméně hlavně pro diváky byla letos vybudována nová část tratě na vykácené mýtině u bažiny. Pro jezdce to byl velmi náročný úsek s bahnem a několika technickými výjezdy, ovšem z pohledu diváka paráda. V ranním závodě startoval Zdenda a z poslední pozice po startu se prokousal až na 8. místo. Odpoledne jsem opět startoval já, Martin a místo Vráti jel tentokrát Luďa Buček. Trať byla fyzicky velmi náročná, což se odrazilo i na výkonech. Já jsem se po startu dostal na první místo, ale jen krátce. Během prvního kola mi na rozbitém terénu ztvrdly ruce a ve výjezdech jsem nemohl pořádně zmáčknout spojku, což mě dost potrápilo. V druhé polovině mi ruce trochu povolili a začal jsme ztahovat, ale několikrát jsem zůstal stát v jednokolejném úseku za jezdcem o kolo zpět a nahnané vteřiny jsem opět ztratil. V cíli z toho bylo protrápené 6.místo. Náročný závod dal samozřejmě zabrat i veteránům. Luďa se závodem také protrápil a dojel 14. U Martina se projevila houževnatost a letní trénink a dojel si pro 4. místo. V neděli k Mototiger osazení přibyl ještě Vráťa, ale náročnost tratě mu nedovolila objet více jak kolo. Tentokrát jsem pro změnu odstartoval úplně poslední já. Během tří kol jsem se však probojoval na 3. místo a ujížděl jsem soupeřům. Bohužel odstup na první dvě příčky se nezmenšoval. A bohužel síly velmi rychle docházely a přicházeli z toho malé chvilky nepozornosti. Taková nastala i v předposledním kole a přední kolo se mi svezlo po kořenu. V takřka nulové rychlosti jsem upadnul přímo na hlavu a křuplo mi za krkem. Stěží jsem se odplazil mimo trať a z 3. místa jsem odstoupil. Naštěstí vlajku Mototigeru drželi pevně ostatní. Zdenda s Martinem si zaslouženě a shodně vyjeli 4. místa ve svých třídách a o pódiové umístění se zasloužil i Luďa, který dojel za Martinem na 5. místě. Martin se svými výbornými výkony posunul na 2. místo v celkovém pořadí.